دانلود حاوی مقاله اصلی انگلیسی به همراه مقاله ترجمه شده در فایلword (در صورتی که فایل وورد کلماتش بهم چسپیده بود مشکل از نسخه وورد مشتری هست ) ترجیحا نسخه 2013 و 2010 و یا بالاتر داشته باشین) و در صورت بروز هر مشکلی به پشتیبانی اطلاع دهید

درمان کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه / بیش فعالی ADHD و تحریک پذیری : نتایج حاصل از مطالعه درمانی مرکب در کودکان دارای اختلالADHD (MTA)

درمان کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه / بیش فعالی ADHD و تحریک پذیری : نتایج حاصل از مطالعه درمانی مرکب در کودکان دارای اختلالADHD (MTA)

      هدف : از نظر بالینی تحریک پذیری در 25 تا 45 درصد از کودکان مبتلا به اختلالات نقص توجه یا کمبود توجه/بیش فعالی ADHD  [1]تاثیر می گذارد. در عین حال ، ما در خصوص آن گونه مداخلاتی که در درمان کودکان مبتلا به این اختلالات و تحریک پذیری موثر هستند و همزمان با تحریک پذیری رخ می دهند ، آگاهی نداریم. ما از اطلاعات به دست آمده از مطالعه درمانی مرکب کودکان مبتلا  به اختلال ADHD  برای بیان سه نوع هدف استفاده نمودیم: 1- مشخص کردن این موضوع که آیا تحریک پذیری در کودکان مبتلا به اختلال  ADHD را می توان از دیگر نشانه های اختلال نافرمانی مقابله ای ((ODD [2]متمایز ساخت؟ 2- بررسی این که آیا درمان    ADHD   در درمان تحریک پذیری موثر است ؟  3- بررسی این که چگونه تحریک پذیری  بر نتایج درمان ADHD  تاثیر می گذارد.

روش ها :   در تجزیه وتحلیل ثانویه  داده ها از MTA   شامل تجزیه و  تحلیل چند متغیری وتمایل به درمان اثرات تصادفی مدل های رگرسیون استفاده شد.


 ADHD  1-. اختلالي است كه در آن پُرتحركي، بي‌توجهي و رفتارهاي ناگهاني بيشتر و شديدتر از كودكان ديگر وجود دارد. حدود 12-7 درصد كودكان به اين بيماري مبتلا هستند و در پسرها شايع‌تر است. ممكن است در بعضي بيشتر علائم پرتحركي و رفتارهاي ناگهاني و در بعضي بيشتر علائم بي‌توجهي به چشم بخورد. علائم اين بيماري قبل از 7 سالگي شروع مي‌شود ولي اغلب در دوران مدرسه مشكلات جدي ايجاد مي‌كند و مورد توجه قرار مي‌گيرد.

2-اختلال نافرمانی مقابله‌ای (Oppositional defiant disorder) اختلالی رفتاری در دوران کودکی که کودک مبتلا به آن رفتارهای متمرّدانه یا ناسازگار یا خصمانه در برابر منابع اقتدار نشان می‌دهد. این اختلال یک الگوی رفتاری و مستمر از نافرمانی، پرخاشگری و به چالش کشیدن (تحریک) والدین، معلمان و دیگر مسئولان است که فراتر از رفتار عادی در روان‌شناسی رشد کودکان است.مبتلایان ممکن است بسیار لجباز و عصبانی به نظر رسند.اگر کودک اختلال رفتاری (Conduct Disorder;CD) نشان دهد، تشخیص ODD ممکن نیست.

 

 

Treatment of Children With Attention-Deficit/Hyperactivity
Disorder (ADHD) and Irritability: Results From the
Multimodal Treatment Study of Children With ADHD (MTA)


Lorena Fernandez de la Cruz,  PhD, Emily Simonoff, MD, James J. McGough, MD,
Jeffrey M. Halperin,
PhD, L. Eugene Arnold, MD, MEd, Argyris Stringaris, MD, PhD, MRCPsych
Objective: Clinically impairing irritability affects 25% to
45% of children with attention-de
ficit/hyperactivity disorder (ADHD); yet, we know little about what interventions are effective in treating children with ADHD and
co-occurring irritability. We used data from the Multimodal Treatment Study of Children With ADHD (MTA)
to address 3 aims: to establish whether irritability in
children with ADHD can be distinguished from other
symptoms of oppositional de
fiant disorder (ODD); to
examine whether ADHD treatment is effective in treating
irritability; and to examine how irritability in
fluences
ADHD treatment outcomes.
Method: Secondary analyses of data from the MTA included multivariate analyses, and intent-to-treat randomeffects regression models were used.
Results: Irritability was separable from other ODD
symptoms. For treating irritability, systematic stimulant
treatment was superior to behavioral management but not
to routine community care; a combination of stimulants
and behavioral treatment was superior to community care
and to behavioral treatment alone, but not to medication
alone. Irritability did not moderate the impact of treatment on parent- and teacher-reported ADHD symptoms
in any of the 4 treatment groups.
Conclusion: Treatments targeting ADHD symptoms are
helpful for improving irritability in children with ADHD.
Moreover, irritability does not appear to in
fluence the
response to treatment of ADHD.
Clinical trial registration informationMultimodal
Treatment Study of Children With Attention De
ficit
and Hyperactivity Disorder (MTA); http://www.
clinicaltrials.gov; NCT00000388.
Key Words: irritability, attention-deficit/hyperactivity
disorder, oppositional de
fiant disorder, treatment outcomes
J Am Acad Child Adolesc Psychiatry 2015;54(1):6270

 تعداد صفحات فارسی= 18

تعداد صفحات لاتین= 7 ص دو ستون

 


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 15,000 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
file-ravanshenasi_191690_8205.zip576.4k